środa, 11 września 2013

Cukinie obrodziły...

Korzystając z ładnej pogody pojechałam wczoraj na działkę, a tam... wszystko rośnie! Pomidory pod folią, cukinie na grządkach, fasolka, sałąta, rukola, buraczki, marchewka i całe mnóstwo... chwastów. 
Chwasty powyrywałam gdzieniegdzie i zebrałam plony. 
A potem cały wieczór spędziłam w kuchni gotując i przetwarzając. Efekt: mrożonki i słoiczki. 


Dziewczyny najbardziej ucieszyła informacja o porcjach leczo z cukini. 
Moje leczo jest całkowicie jarskie i do jego przygotowania wykorzystałam:
2 cukinie
1 kg pomidorów
3 cebule,
2 ząbki czosnku
garść świeżego oregano
olej, sól, pieprz.
Cebulke i pomidory zesmażyłam na oleju, dodałam pokrojoną w półplastry cukinię, udusiłam z przyprawami. Na koniec wrzuciłam drobno posiekany czosnek i oregano. 


Danie jest szybkie i pyszne. Moi panowie będą je jedli wzbogacone o pierś z kurczaka. 

7 komentarzy:

anetapzn pisze...

Poproszę kilka słoiczków:) pieknie wygląda:) kocham cukinię.

Ruda pisze...

Aneto, cukinia już zarezerwowana:(

Sol i Alien pisze...

Ja jestem zła na mamę, bo wszystkie cukinie przerobiła na sałatkę, a ja tak chciałam je ponadziewać mięchem i upiec w piekarniku... ;)

Pozdrawiam,
Sol

Niania w Paryzu pisze...

Ja niestety przetworow malo robie ale gotuje chetnie...

Maria z Pogórza Przemyskiego pisze...

Nie ma u nas, na Pogórzu, klimatu dla dyniowatych, cukinie mizerne, dynie wcale nie zawiązały owoców, w przyszłym roku posadzę w tuneliku na próbę; lubię leczo, ale z mięskiem; pozdrawiam.

Trajbajowa pisze...

Bardzo lubię leczo i właśnie mi przypomniałaś, że w tym roku jeszcze nie jadłam.

agulec pisze...

zapomniałam o leczo w tym roku! dzięki za przypomnienie:)