sobota, 13 grudnia 2014

Ciasteczka imbirowe na prezent dla bliskich


-  A ciastka imbirowe upieczesz? - Zapytał Syn, gdy do pieczenia pierniczków się przyznałam. No i cóż było robić?
Wstałam o poranku, ciasto zagniotłam, ciasteczka wykroiła i upiekłam....

Pachnie....
Kosz z ciastkami musiałam schować do szafy, żeby przypadkiem słodkości nie zniknęły przed czasem ;)

Przepis na angielskie ciasteczka imbirowe 

Składniki na pyszne ciastka:
0,5 kg mąki
100g masła lub margaryny
3 żółtka
1 białko
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka sody oczyszczonwj
1 opakowanie cukru waniliowego lub kilka kropel olejku 
2 cytryny
kawałek świeżego imbiru ( ok. 3 cm )
wiórki kokosowe.


Wykonanie:


Cytryny należy sparzyć, wyszorowaćy i zetrzeć skórkę na tarce. Trzemy także obrany ze skórki imbir.
Wyciskamy sok z połowy cytryny. Zagniatamy ciasto z mąki, masła, żółtek, cukru, dodajemy proszek do pieczenia, cukier waniliowy, sok z cytryny, otartą skórkę z cytryny i imbir. Kruche ciasto imbirowe odstawiamy na pół godziny w chłodne miejsce. Białko kłócimy- będzie potrzebne do smarowania ciastek.
Następnie ciasto dzielimy na dwie kule, wałkujemy na cienki placek i wycinamy ciasteczka imbirowe. Każde ciastko smarujemy białkiem i obsypujemy wiórkami kokosowymi. Układamy na oprószonej mąką blaszce. Pieczemy w 170 stopniach aż wiórki lekko się zarumienią. 
Ciasteczka idealnie nadają się na drobny świąteczny prezent. 



5 komentarzy:

  1. U mnie tez zawsze znikają przed czasem.... Chyba taki los pysznych ciasteczek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. w ubiegłym roku jakoś mi Twój przepis umknął, ale teraz zrobię, bo zawsze to jakaś nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ciasteczka! Pożyczam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro piekę pierniczki, będą też trufelki z orzechem w środku; pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń