sobota, 20 stycznia 2018

Co z tym niebem jest nie tak? K.B. Miszczuk "ja, anielica"

Podoba Wam się, nowa zakładka? Mam ich kilka,
a codziennie coś nowego wyszywam :)
Zasiadając po południu do lektury dalszych przygód Wiktorii Biankowskiej, bohaterki diabelsko-anielskiego cyklu Katarzyny Bereniki Miszczuk, liczyłam na dużą dawkę humoru, ciekawą akcję i świetną rozrywkę, bo tym zachwyciła mnie przecież pierwsza część, której recenzję można przeczytać tu: Ja, diablica.

Niestety, tym razem się trochę zawiodłam. Niby pogmatwana fabuła, mnóstwo zwrotów akcji i niezwykła sceneria, do tego poprawny język pisarki, a jednak ta część jest zdecydowanie słabsza od poprzedniczki. O ile opisy piekła były plastyczne i emocjonalne, o tyle niebiański krajobraz tchnie nudą i jest trochę niespójny. Podobnie z akcją, jakby zainspirowaną książkami Dana Browna abo filmami o Indianie Jonesie, ale dużo mniej fascynującą.
No dobrze, skoro już pomarudziłam, to przejdźmy do konkretów, czyli zarysu fabuły powieśći "Ja, anielica". Wiktoria, po tym, jak Beleth przywrócił ją do życia, ale pozbawił pamięci o przygodach w piekle, prowadzi spokojne życie u boku ukochanego Piotrusia. No sielanka po prostu. Do czasu, bo nikt chyba nie sądził, że przystojny diabeł odpuści i pozwoli Wiktorii od siebie odpocząć. Bohaterka cały czas jest śledzona, a do akcji włącza się też nowa postać: anioł Moroni, mający swoje plany wobec Wiktorii i jej chłopaka. Szczęście obojga bohaterów zostaje zachwiane zdradą Piotrka oraz zjedzeniem zielonego jabłuszka podarowanego przez nieznajomego, którym oczywiście okazuje się Beleth. Bohaterowie przypominają sobie piekielne przygody, a co za tym idzie, włączają się w piekielno-niebiańską intrygę. Na swej drodze spotykają zarówno starych znajomych, m.in. Kleopatrę i Azazela, jak i zupełnie nowych bohaterów: diablicę Philis, putta, rodziców Wiktorii... Zwiedzają niebo z jego tajemnicami: Jeziorem Czasu, Niebiańskim Centrum Dowodzenia, Administracją. Szukają potężnych artefaktów, które mogą zmienić losy świata, stawiają na nogi wszystkie moce piekielne i niebiańskie...
Ciekawi, co się wydarzyło i jak zakończy się awantura? Koniecznie zajrzyjcie do książki, by wyrobić sobie własne zdanie na jej temat (sprawdź, gdzie ją kupisz najtaniej). Ja na pewno sięgnę po ostatnią część cyklu, licząc, że podobnie jak w przypadku „Kwiatu paproci” trzecia część dorównuje pierwszej. Ale potem pozwolę sobie odpocząć od tej autorki, szukając innych wrażeń czytelniczych.
P.S. To trzecia książka w ramach wyzwania wydawnictwa "Granice"- 52 ksiażki w 2018 :)


23 komentarze:

  1. zakładka bardzo kobieca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem tak jest, że pierwsza część dosłownie porywa, a druga już niekoniecznie...tak jakby autorowi brakowało "oddechu"...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupełnie nie na temat, ale zapomnę - pisałaś kiedyś, Anno, o Tytoniowej Ścieżce w kontekście kręcenia Wiedźmina - jako "tutejsza" widziałaś ekipę filmową nad Gierczynem, czy skąd o tym wiesz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pawle, właśnie na niej znów byłam. A o scenach z Wiedźmina wiem od mojej kuzynki kinomaniaczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ostatnio mam fazę na hororry czy to książki czy filmy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem tak jest, że pierwsza część jest rewelacyjna a druga już nieco mniej. Jednak czytając opis skusiłabym się na obie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam tylko o serii Kwiat Paproci i nie wiedziałam że ta pisarka ma też inne książki

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie raz tak bywa, to tak jak z płytami wykonawców, pierwsza jest super udana a następna/e już nie koniecznie ;) jednak to nie moja tematyka więc się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z ksiązkami, jak z filami - też często tak się zdarza, że 1 cz. jest ekstra, a potem mamy cieniznę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak czytam tą recnzję i mnie nie wciąga ta książka

    OdpowiedzUsuń
  11. chętnie przeczytam, o wszystkich książkach tej autorki jest głośno, bardzo dużo publikuje

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jest to moja tematyka raczej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej po nią nie sięgnę, nie moja tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam, ale już sobie zapisałam tytuły tej pisarki, więc popytam w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  15. po przeczytaniu serii Kwiat Paproci mam ochotę na poznanie tej diabelskiej serii :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. zapowiada się całkiem ciekawie ta ksiazka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Według mnie kolejna część jest równie ciekawa, muszę się zaopatrzyć w tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Raczej to nie jest moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam obie części i faktycznie, pierwsza była nieco lepsza, ale i ta mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyznaje ze choc to nie pozycja dla mnie to jednak fabula ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Jedna z moich ulubionych polskich autorek. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka ciekawa, aczkolwiek nie w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gdybym tylko miała czas na czytanie, evh,

    OdpowiedzUsuń